Lördag!

Här var vi ( eller rättare sagt jag) uppe kl 8.00 för att hinna få i mig frulle en lugn stund innan vi skulle bege oss till GBG! Vad händer där tro? Jojomensansvejsan- Barnvagnen har ju kommit!! Vi skulle givetvis hämta den:) Supernöjd med vårt val, och jag kommer visa bild inom kort. BRIO Happy är märket iaf *

Har faktiskt träffat en väldigt fin vän idag- Josefin! Hon ringde mig och vi båda instämde att det var fööör längesen vi sågs och med det samtalet bestämde vi en impulsträff :) Gött att vi båda kunde denna dag, även om mötet inte blev så långt. Dock välbehövt och det är ju verkligen såå skönt att ha vänner som är sig lika till attityden oavsett hur lång tid det hinner gå mellan träffarna! Kärlek till denna tös*

Nu sitter jag iaf här framför datorn efter en fartfylld dag, gött hemmagjort käk (förutom Ica´s grillade kyckling som jag ej kan ta cred för;) ) & brutal actionfylld storstädning med dammsugarn, dammborsten & golvmoppen! Jäklar anamma ska det ju vara nu när jag vill påskynda lilla pyret i magen min;);)

Var ju inne på förlossningen häromdagen för att kolla att lille bebisen mår bra ( kände ovanligt LITE rörelser om ens det i 2 dagar) för att lugna mitt sinne och mitt oroligt bankande hjärta. ALLT var bra...MEN när jag låg där med pulsmätare och ja, vad det nu heter:S så började jag att få starka sammandragningar som sedan ledde till en jäkla värk!!!! Herrejösses tänkte jag och försökte andas som vi lärt oss på föräldrakursen. Lättare sagt än gjort och detta var ju bara förvärkar...? HAHA vad har jag att vänta....

Sedan kom en av tre barnmorskor in (tydligen var det skiftbyte och helt enkelt bara extrahjälp) & sade

- " Jaha...vi såg att du hade värkar!"
- "Ehhh jaaa...? Vart kom de ifrån ??? jag ville ju bara se att bebisen mådde bra! "
- " Nehe du, det kan ju hända att det är på gång, så vi får kolla lite extra här och sedan se om du öppnat dig."
- "Hmm..Ok....ska jag ringa min sambo????"
- Nej då du kan vänta, det kanske inte behövs. Visst ser vi att det händer grejjer, men det behöver inte vara idag, utan alla är ju så olika."
- "Men asså....menar du att det ändå händer grejjer så att det snart kan vara dags, alltså att jag slipper gå hela tiden?" ( Svarade på hennes kommande fråga att jag hade 3 veckor kvar)
-" Ja asså jag tror inte att du kommer behöva vänta 3 veckor iaf!"

Jag tänkte genast att "YES min känsla var rätt hela tiden!!! Jag kommer få bebis tidigare!!! =)
Men som sagt alla är vi ju olika så försökte dämpa min glädje lite med realistiska tankar, att det faktiskt kunde dra ut på tiden ändå. Barnmorskan tog lite mer prover, allt såg bra ut och jag kunde välja mellan att stanna där ett tag eller åka hem och vila med värktabletter. De jobbiga sammandragningarna samt menssmärtorna i mage/rygg kom ju och gick med hyfsat jämna mellanrum- Men jag valde att åka hem. Kunde knappt sova som en prinsessa men ändå OK. Tabletterna hjälpte dock ej.

Sedan denna kvällen/natten så har förvärkarna kommit- väldigt oregelbundet, men ändå fortsatt för att avta osv.
Därför kör jag full fart i allt jag gör, förbereder städ/tvätt...massa promenader och träffar vänner...allt för att hjälpa till på traven;) Väldigt spännande iaf att veta att vi snart får träffa vår skatt!!!



Många tankar...känslor- en berusande glöd som sprids i hela kroppen!



Ha en fin lördagskväll alla* Besitos

//Susanne




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0