VARFÖR????

Ja, jag är gravid- planerat trots att jag ej har fast jobb eller schema, och har inte många timmar i månaden på äldreboendet, MEN VARFÖR ska det vara så svårt för folk att anställa någon som verkligen VILL JOBBA???


Har sökt ett antal jobb och senaste intervjun som jag kände mig jättepositiv inför, omvandlade den energin till negativ- de vill inte anställa mig pga mitt tillstånd och att jag skulle ha förståelse för detta....Visst det har jag kanske till en viss del, men jag utför iaf inte jobbet sämre än någon annan. GE MIG EN CHANS.......

Sen var jag ju på möte med arbetslivsresurs idag, där jag berättade om en kommande intervju på måndag med ett telemarketing företag och jag ville ha lite råd om hur jag ska "break the news" om min graviditet.....efter mycket snack kände jag mig ändå rätt lugn och jag har faktiskt trots förra intervjun fått den positiva energin tillbaka!

Då gick hon ju självklart in på sitt möte med arbetsförmedlingen och berättade kort om vad de kommit överens om i mitt ärende, eller snarare ville få klart för sig iaf. OM jag inte får något jobb eller lyckas få timmar så jag klarar mig på äldreboendet (vilket är omöjligt utan aktivitetsstödet) så måste jag alltså praktisera.

Låter kanske inte så farligt, men att praktisera heltid för ca 5000 kr i månaden i mitt tillstånd är verkligen deprimerande nyheter!!! Jag vill som sagt inget hellre än att jobba, men tydligen är inte det längre attraktivt på marknaden..........suckar djupt. Att slava sista tiden av graviditeten för den summan......det är verkligen inte kul.

Jag önskar iaf att jag hade fler timmar på boendet så man hade kunnat göra både och isf och därmed tjänat lite mer pengar.


SÅ...vet någon där ute något företag som faktiskt vågar anställa folk trots en graviditet....SNÄLLA säg det till mig!!




Var tvungen att skriva av mig, hade spruckit annars.....







Blir en kaffe som jag verkligen är sugen på nu....och hoppas att magen vill sammarbeta!


Kommentarer
Postat av: Lexi

Anyyytime!! Här e helt OK, känner att kroppen gör ont, så jag antar att jag blivit förkyld lr nåt, hatar d!!



Angående det där med jobb, det är verkligen tråkigt men så är det oftast. Folk vill inte anställa nån som e gravid för att sen efter ett tag behöva leta efter nån annan. Hur gärna du än vill jobba. Tråkigt men sant =(



Hoppas det löser sig, förstår att du inte vill praktisera för dem slantarna. Men fortsätt leta så kanske d löser sig =)



Snart får du börja lägga upp bilder på magen va! Det vill jag inte missa =P

2010-12-15 @ 18:21:42
URL: http://alexxxi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0