Galen dag!


Galen dag!!:S - Men vilket underbart väder:)




Började dagen som vanligt, med praktiken kl: 08.00 och man skötte sitt. Då ringer helt plötsligt min älskling och berättar att han känner sig helt borta, yr och illamående osv och kan knappt prata! Försökte lugna honom så gott jag kunde (genom telefon...känner sig inte alls hjälplös?!!!) då han sa att hans mamita hade lovat att komma och hjälpa honom. Skönt att veta det tänkte jag. Efter 1,5 timme ringer älsklingen igen, fortfarande helt väck men märker ju att han behöver "sällskap" då han var rädd för att svimma närsom. Det dumma var ju iaf att mamita fortfarande inte dykt upp!!! Vad i HELV.....Blir mer orolig och säger till att han ska skynda på henne vad det än var som hindrade henne. Man ska ju ta det lite mer på allvar då situationen var som den var. Hon kom iaf tillslut och de åkte till sjukhuset. Väntade säkert 3 timmar på besked och då fick jag veta av hans mamita att ett virus satt sig i balanssinnet och det kan sitta 1-2 dagar. De skulle vänta på att få ta fler prover osv.

Efter jobbet ringer jag runt i sjukhuset som en galning och får veta att danne flyttats till en avdelning för att stanna för observation över natten . Ca 15 minuter senare ska jag precis cykla iväg till sjukhuset efter en jävla stress/oro och vad ser jag????

Jo men är det inte Mamita och min älskling som kommer körandes ? Jag som för övrigt ser ut som världens frågetecken, frågar vad fan som händer? Nej men då vill ju danne inte stanna över natten för att han inte gillar sjukhus...........Så som tur var...var att han mådde bättre även om han borde stannat på sjukan, Men att ringa susse(mig) och berätta om hans hemfärd var kanske inte så viktigt? Cykla långt åt helvete för att komma till ett tomt rum med en oro åt satan, som man såklart har för sina nära, hade ju varit en superb idé. Mkt hjälp/stöd jag hade kunnat bidra med haha.

Missförstå mig inte, jag är väldigt lättad att han mår bättre nu i väntan på provsvaren, men jag hade ju kunnat få en förvarning innan jag dragit på mig en halv stroke:S

Det är mycket skit som händer i denna värld dagligen och ibland känns det som extra mycket. Därför väntar man ju på att något ska hända i ens närhet.


Vad har annars hänt idag efter allt galet? Jag var ute ocg lekte med grymma hunden Tyson (blandning mellan Schäfer, Rottweiler & Doberman), käkade lite stroganoff och nu smuttar man på gott te :D En lugn kväll får det bli med tanke på resten av dagen.


Tänk på att ta hand om era nära och kära och tänk på att inte ta något för givet!
Besitos*


Nyår och början på 2009 165




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0