Shulululu- Som skönaste lilla al Fadji säger...


MASSA TJÖT


Och hoppsan hejsan i lingonskogen..NU SA JAG DET...jag kopierar någon annans greeting- Folk måste ha stått och dött någonstans i världen :S (speciellt nu när han inte är svensk....)


Jag skriver ju hur jag vill men vet att vissa människor där ute stör sig på att man ska härma. SPECIELLT OM MAN ÄR SVENSK OCH SKA HÄRMA EN UTLÄNNING....Jag är svensk...och råkar INTE vara rasist någonstans. Men Svenska folket. Ni Är för många rasister.


Jag älskar mitt liv och the fact att jag är ihop med en utlänning . Min Chiliboll från Chile helt enkelt. Jag föddes till den jag är . Tycker att det är sjukt konstigt att rasismen finns kvar:S

Det finns rötägg av alla slag och bara för att det finns utlänningar med i bilden så blundar ni för alla svenskar som går lösa på gatorna...mördar, rånar....allt!! Om en svensk har gjort något- låt oss säga att han/hon rånat någon bankjävel- Då säger många svenskar " Han hade nog problem, han var nog inblandad i ett sådant blattegäng har jag hört..han var nog påverkad av droger som hans blattepolare alltid har på sig.....!!!!"


WHAAAAT?

Tog upp detta nu då jag har hört folk prata, och gud ja jag "tjuvlyssnade" och jag menar....jösses amalia.

Öppna era ögon, bara gör det. Jag försvarar ingen jag lyfter inte fram någon, och jag spyr snart på folk som är så trångsynta - Det är synd om er.....


som jag nämnde innan...det finns rötägg av ALLA slag.


Jag borde vara stolt svensk, man ska ju inte skämmas för sitt ursprung...men åt helvete med det. Jag skäms ihjäl stundtals och blir lyckligare av att umgås med öppna välkomnande människor och kulturer där familj,musik och dans är det största av allt och att de uppskattar kärlek mer än pengar. Visst pengar är jääävligt mkt om man vill leva bra vad gäller hus, bil, båt osv... men det är som fler än jag säger- INTE ALLT.

Ett ex. på välkomnande, My own experience...:

Om man kommer hem till en svensk familj för första gången och säger: "Hej hej=)"
Svar: Åh Hej hej!.....(man kanske presenterar sig men där slutar det....)


Om man kommer hem för första gången till en utländsk familj: "Hej hej=)"

SVAR: Heeej, Hur är det med dig?? Jag heter *** och är mamman=) Vill du ha något att äta? Dricka?

Man blir överöst med frågor, och oavsett o man säger nej tack till mat och dricka(man är ju oftast blyg första gången) Så kommer hans/hennes söta mamma ÄNDÅ in med massa kakor, mat, te, kaffe bla bla bla...ändå. Läsk om du så vill . Oavsett mängd mat de hr hemma ser de till att du äter med dem....

Detta stämmer så väl, för det är SÅ välkomnande de är.

Min egna mamma (inte elakt menat men det är så hon kunde vara) svarade nästan varje gång jag hade hemma en kompis : " Hon/han har väl mat hemma? vi har inte så jävla mkt mat
Jag svarar: Men de bjöd mig på massor sist och jag vill inte vara  snål juu!!!!!! jag behöver inte så mkt så han/hon kan ju äta då"!!!

Mammas svar: Meh Susanne, nu får du ge dig jag står ju precis och säger att vi inte har, sluta tjata nu. han/hon får äta hemma...vi är inget jävla härbärge....

Detta var ett ur hundratusentals exempel......

:S:S:SS:


NU orkar inte inte fortsätta om detta- vill bara avsluta med att säga: Ni som är rasister av något slag eller "rädda" för att umgås med andra kulturer...SLUTA vara det. Det är klart att utlänningar ofta går med andra utlänningar. Svenskarna är för kalla, blyga och rädda för att hälsa på utlänningar så när utlänningarna märker det vill de hitta någon som välkomnar dem in i "gänget" istället.... Tänk på det. Ni som nu är såhär tråkiga, trångsynta osv....Sluta vara så jävla dumma i tänket helt enkelt.







Nu blir det kaffe.








Kommentarer
Postat av: S A B I N A

Visst är hon, så avis på henne. Fyfan vad jag vill kunna röra mig som henne :P

PITBULL VAR BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄST, asså bäästa bäästa kvällen ever! Så jäkla grymt var det ;) Vill bara kunna dra tillbaka kvällen.



Idag är jag ledig, skönt. Jag ska försöka gå en långpromenad eller dra till gymmet ett tag fast är vrålförkyld :/ sen måste jag städa och övningsköra :P

Sjdå bruden? :)

Kram

2010-05-06 @ 12:06:58
URL: http://saabs.blogg.se/
Postat av: S A B I N A

Jaa du borde varit där!!! haha :D

Aah, verkligen.

Hehe okej, vill också sola men är man förkyld blir det bara värre om man solar solarium :/

Hahaaaaa lär jag säkert göra! :O

Tack gumman, ha en bra dag. Kram

2010-05-06 @ 12:31:58
URL: http://saabs.blogg.se/
Postat av: E

go girl go girl go go go girl!!! yeh!

2010-05-06 @ 18:52:15
URL: http://lecurly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0