Säger som min fina vän Emma...

SKJUT MIG!!!!! hahaha......Om det är något som är fel....så säger hon så- Älskar verkligen hennes sätt att säga det på, klockrent;)


Ne men seriöst så är typ alla på försäkringskassan dumma i huvudet! Har ringt 10 ggr för att se till att jag skickar in allt som behövs till att föräldrapenningen ska godkännas, och varje gång med olika handläggare får jag svaret; "Jadå det ska vara helt rätt, skicka du in det!"

3/10 har tillagt att det kan hända att det behövs komplettering och att de hör av sig isf......INGEN har hört av sig och jag trodde att allt var i sin ordning så jag kunde slappna av. MEN jag får en känsla här idag.....att NEJ NU RINGER JAG IGEN! Tur var la det. Det fattas ett papper...........


Jag får damp. Damp på kärringa som sitter i luren.....och säger "OK....Ni säger det ena och det andra och sen hör ni ej av er om komplettering...Hade jag inte ringt idag hade allt kommit in för sent för att jag går runt och tror att allt är i sin ordning..."

Kärringa svarar: " Jo men det har varit mycket att göra här, men be din arbetsgivare skicka hem pappret till dig, så skickar du in det så fort som möjligt, det ska hinnas med, ingen fara."

Jag: "Nej precis, ingen fara för att JAG misstänkte att ni ej hade koll på läget. AJA....Jag får sätta mig ner IGEN och fixa detta, men hoppas VERKLIGEN att det är det sista jag behöver skicka in, för nu är jag inte långt ifrån det beräknade datumet, med tanke på att ni tar en månad på er från det datum man snällt skickat in sina papper."

Kärringa: " Jadå det är ingen fara, det ska vara klart när vi får in det sista."


JAG HATAR försäkringskassan och tanken på att de anställer folk som inte ens kan regler eller kolla upp vilka papper som de fått in/ saknas...listan kan göras LÅNG. MEN MEN....nu har jag iaf bett om att få hem mina papper....Herregud. Ge mig lite styrka så jag kan njuta resten av dagen.



Blir iaf röjning i lägenheten nu när jag monterat spjälsängen och hoppas även på att få vårt nya "databord" monterat! Vill ha klart allt så man kan slappna av innan bebis vill komma ut.



Hoppas ni har haft en bättre start på dagen, och att den fortsätter så;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0